Danes je 21.11.2024

Input:

DDV dileme 6/2020

14.10.2020, , Vir: Verlag DashöferČas branja: 19 minut

Vsebino celotne on-line klepetalnice v pdf obliki si lahko naložite tukaj.

Od dobavitelja smo prejeli račun za popravilo aparata. K računu ni bil priložen noben delovni nalog ali specifikacija, kaj se je delalo oz. kateri deli so bili zamenjani. Piše zgolj cena servisa. Ali je takšen račun zadosten za odbitek DDV, ali pa bi moral biti priložen delovni nalog oz. kakšna druga specifikacija? Dobavitelj pravi, da nimajo nobenih prilog za priložit k računu.

Če gre za dobavitelja, ki je račun dolžan izdati po ZDDV-1, mora slednji na izdanem računu navesti vse elemente, ki jih zahteva prvi odstavek 81. člena ZDDV-1. Med drugim mora navesti tudi količino in vrsto dobavljenega blaga oziroma obseg in vrsto opravljenih storitev. Omenjeno določbo podrobneje opredeljuje 138. člen PZDDV, ki v drugem odstavku določa, da če se račun izda za opravljene storitve, pri katerih ni mogoče izraziti količine v merskih enotah, davčni zavezanec na računu opiše storitev tako, da je razvidno, za kakšno storitev gre oziroma kakšen obseg storitve je bil opravljen ali na katero obdobje se zaračunane storitve nanašajo.

Torej, z DDV vidika je tudi sam opis storitve zelo pomemben, zato predlagam, da izvajalca pozovete, da ta opis ustrezno dopolni na način, da bo jasno, na kateri aparat se popravilo nanaša. Same specifikacije, torej koliko je izvajalec pri tem porabil potrošnega materiala, DDV zakonodaja ne opredeljuje. Prav tako DDV zakonodaja ne zahteva dodatnih listin, kot sta dobavnica ali delovni nalog. Z namenom, da bi okrepili knjigovodsko sled vašega poslovanja, vam svetujem, da v primerih, ko za to ne poskrbi izvajalec, sami oblikujete listine, kot je naročilnica in prevzemnica ali podobno.

Smo podizvajalec s SLO ID za DDV (podjetje A), ki našemu naročniku (podjetje B), s SLO ID za DDV, izvajamo elektroinštalacijska dela na nepremičnini (bazeni) za Mestno občino. Dela zaračunamo naročniku. Zanima me ali zaračunamo po 76.a členu obrnjeno davčno obveznost in bo naš naročnik naprej Mestni občini po splošni stopnji 22 %, ali že mi v prvem koraku zaračunano dela z 22 % DDV?
Podjetje A ... 76.a člen/ali 22 % DDV... Podjetju B ...22 % DDV...Mestni občini
 

Če pravilno razumem, gre v zadevnem primeru za dva koraka (dve pravni vezi), in sicer 1. transakcijo med podizvajalcem in glavnim izvajalcem in 2. med glavnim izvajalcem in občino. Če je temu tako, podizvajalec uporabi obrnjeno davčno obveznost, če gre za storitev iz F/gradbeništva in če sta podizvajalec in izvajalec identificirana za namene DDV v Sloveniji z navadno ID številko. Nadalje, glavni izvajalec uporabi obrnjeno davčno obveznost, če občini opravi gradbene storitve in če občino, ki je identificirana za namene DDV, te nabave opravi za namene svoje obdavčljive dejavnosti, kar mora sporočiti sama.

Včasih prejmemo račun od dobavitelja, na katerem se datum opravljene storitve razlikuje od datuma opravljene storitve na dobavnici ali del. nalogu (npr. 5 dni po datumu na dobavnici). Ali se lahko od takega računa odbije DDV?

Listine morajo biti verodostojne. Torej, datum opravljene storitve, ki ga izvajalec navede na računu, mora odražati dejansko stanje. Menim, da zaradi takšne administrativne napake odbitek DDV ne sme biti omejen, treba pa se je zavedati, da bo zaradi ugotavljanja nastanka obveznosti obračuna in posledično pravice do odbitka DDV treba z listinami jasno dokazati, kateri datum je ustrezen. Svetujem, da od izvajalcev zahtevate, da je datum opravljene storitve kot je naveden na računu, realen. Včasih se sicer zgodi, da izvajalec znotraj enega obračunskega obdobja opravi več storitev – morda zaradi tega razhajanje.

Kdaj lahko od računa, ki ga prejmemo in plačamo v januarju, nanaša pa se na letno naročnino na časopis, dostop do portalov..., odbijemo DDV? Takrat, ko je plačan, ko ga prejmemo, ali ob zaključku opravljene storitve?

Vaše vprašanje je žal preširoko, saj ni jasno, ali gre nabavo blaga ali storitev in ali gre za pridobitve blaga iz Unije, uvoze ali domače nabave ipd. Da bi lahko v posameznem primeru ugotovili trenutek nastanka pravice do odbitka, morate najprej ugotoviti nastanek obveznosti obračuna. Ker vam za vse možnosti žal ne morem odgovoriti, lahko le za dostop do portala, pri katerem s pomočjo gesla dostopate do baze podatkov, opozorim na pojasnilo FURS. Prosim, preberite odgovor na vprašanje št. 20, ki ga je davčni organ podal v svojem pojasnilu št. 0920-4628/2018-5 z dne 25. 2. 2019 in je dostopen na spletnem portalu FURS v razdelku DDV – navodila in pojasnila. Kot pojasnjuje davčni organ, v primeru podelitve pravice do uporabe baze podatkov, obveznost za obračun DDV nastane v trenutku podelitve te pravice, to pa je običajno z izdajo uporabniškega gesla za dostop. Torej, če upoštevamo mnenje FURS, do obveznosti obračuna DDV pri tovrstnih storitvah pride v trenutku, ko uporabnik prejme uporabniško geslo ali, kar izhaja iz petega odstavka 33. člena ZDDV-1, ko je dano predplačilo za to storitev. Nadalje morajo biti seveda za odbitek izpolnjeni še formalni pogoji. Za domače nabave morate imeti račun, oziroma račun za predplačilo (šele v tem obdobju lahko uveljavljate svojo pravico do odbitka DDV), za prejete storitve s strani davčnih zavezancev, ki v Sloveniji nimajo sedeža, pa račun ali drug dokument do roka za predložitev obračuna DDV (peti odstavek 107. člena PZDDV).

Smo proizvodno podjetje v SLO. Izdelke peljemo čez mejo v EU npr. dne 5. 9. 2020 100 kos - v Avstrijo h kooperantu npr. AT1- blago je še vedno naša last. Mi organiziramo prevoz do AT1 in imamo ustrezno dokumentacijo, ki potrjuje prehod meje blaga v EU v Avstrijo do AT1.

Po končani storitvi nam AT1 zaračuna storitev, blago pa ne pripeljemo nazaj v SLO temveč - končni kupec prav tako iz Avstrije npr. AT2 - sam organizira prevoz in odpelje izdelke od AT1 - prenos blaga od kooperanta do kupca poteka na Avstrijskem ozemlju, ne gre za prečkanje EU meje.

Od AT1 dobimo dokumente, da je AT2 odpeljal izdelke npr. 30. 10. 2020 80 kos in takrat naše podjetje izstavi račun dne 30. 10. 2020 - končnemu kupcu AT2