2024.04.2.2 Obračun DDV pri arhitekturnih delih
mag. Aleksandra Heinzer, davčna svetovalka
Z arhitektom imamo sklenjeno pogodbo o izvedbi arhitekture in celotne projektne dokumentacije (PZI in PID). V pogodbi so navedena plačila:
-
30 % avansa ob podpisu pogodbe;
-
55 % po oddaji PZI dokumentacije – arhitektura, statika, strojne in elektro instalacije, ZPV;
-
10 % po predaji projekta notranje opreme;
-
5 % po predaji PID projektov.
Podjetje je poravnalo 30 % vrednosti po pogodbi in na podlagi tega je arhitekt podjetju izstavil avansni račun. Ker izvajanje arhitekture in projektov ne poteka po planu in se terminsko ne ujema s sklenjeno pogodbo se je arhitekt dogovoril z direktorjem o plačilu naslednjih 15 % za delno izpolnitev 2. faze projekta (izdelava PZI). Za namen tega plačila je arhitekt izstavil račun pred izvedenim plačilom. Na račun je navedel: “Delno plačilo po pogodbi.“ Račun je bil izstavljen v decembru, naša plačila so bila izvedena v januarju. Če bi šlo za račun, ko bi bila storitev že opravljena, bi knjižili 0270, 1600/2200. Ker je dogovorjena storitev še v izvajanju in delo po pogodbi še ni zaključeno bi moral po našem mnenju arhitekt izstaviti avansni račun po izvedenem plačilu dogovorjenih 15 %.
Zanima me kako ravnati…