Obračam se na vas z vprašanjem, ki ga v “normalnih“ okoliščinah sploh ne bi bilo potrebno zastaviti. Problem imam, ker imamo glavnega izvajalca del, kateremu je njegova računovodkinja svetovala, da ne rabimo papirologije, ker je vsebina pred obliko.
Opis:
Glavni izvajalec del, ki ima nadzor in podizvajalci – gradbene firme za dela na adaptaciji in rekonstrukciji hotela – trdi, da je sedaj praksa, da glavni izvajalec v pogodbo s podizvajalcem – gradbeno podjetje, zapiše: ''Izvršena dela bo investitor plačal neposredno na njegov (podizvajalski) transakcijski račun''. Glede na to, da Investitor plačuje dela neposredno podizvajalcu naročnik ne odgovarja za zamude pri plačilih. Še prej pa je pogodba med Investitorjem in Izvajalcem, kjer je tudi določeno, da bo podizvajalce plačeval Investitor neposredno.
Zaradi strokovne računovodkinje, ki pravi, da je oblika pred vsebino, Izvajalec ne izda avansnega računa, ker imamo pogodbo (mimo grede, za avans niti pogodbe ni - je dogovor in namig, da lahko podizvajalec zahteva avans za določena dela). Izvajalec ni želel podpisati asignacijske pogodbe, ker je po njegovem nepotrebna administracija, saj smo stavek, da vse plača Investitor vnesli v pogodbo in te administracije danes gradbena podjetja ne delajo več, ker je to dovolj. Podizvajalec je izdal avansni račun na glavnega izvajalca. Glavni izvajalec je ta avansni račun poslal k nam in kar meni, da lahko knjižim DDV tudi če je naslov narejen nanj.
Seveda, da je normalno, da bi moral Glavni izvjalec dati nam avansni račun. Tu nastane sledeče vprašanje:
Kakšna je poslovna praksa – ali lahko kar takoj podizvajalec da avansni račun na Investitorja, ker je Investitor plačnik? Vem, da bi morala obračunati DDV na dan nakazila, imam pogodbo, torej teoretično tudi brez avansnega računa (oblika pred vsebino) ampak koga dati v DDV obrazec Podizvajalca ali Izvajalca?
Verjamem, da ste razbrali glavnino problema: Kako obračunati DDV od avansa po 76.a členu, če nimam običajno poznane poti: pogodba, asignacija, avansni račun od Izvajalca. Kaj lahko storiva s podizvajacem, da formalno urediva zadevo? Kako je prav in običajno in ima nekaj administracije za ozadje vem: kako pa v našem primeru? Ali res čisto preprosto podjetja tako delajo, knjižijo brez papirja, saj je vsebina taka?
Oprostite, ne vem na koga naj se obrnem, da dobim neko “bilko“ in formalno rešim DDV problem. Vsi pravni zapleti, ki iz tega lahko nastanejo me ta trenutek ne zanimajo – samo, da rešim DDV po 76.a členu od avansa in seveda nato poračun avansa, ki zopet ne bo tako kot bi bilo običajno. Ali je lahko le avansni račun od Podizvajalca k nam in ko bo avans koriščen storno avansa?
Za vsako pomoč in razumen odgovor se vam v naprej zahvaljujem, pa tudi praksa me zanima: ali res gradbeniki delajo tako po domače?